"Nauczanie gry na fortepianie – powołanie, umiejętność, wiedza" Anna Kierska
Nauczanie gry na fortepianie – powołanie, umiejętność, wiedza
Anna Kierska
Cena: 50 zł
Kup w sklepie internetowym AMKL
Już Voltaire twierdził, że cierpliwość, choć wydaje się niczym, wymaga dużego wysiłku. Cieszymy się więc, że nie będziemy dłużej narażać Państwa na pochłaniające energię oczekiwanie. Oto bowiem, po 11 latach od premiery, mamy przyjemność oddać w Państwa ręce nowe wydanie, cieszącej się uznaniem i popularnością, publikacji Anny Kierskiej Nauczanie gry na fortepianie – powołanie, umiejętność, wiedza.
Publikacja ta stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne uzupełnione wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz podczas dalszych etapów kształcenia. Nowa wersja książki, prócz drobnych dopowiedzeń i retuszy dokonanych przez autorkę, została poszerzona o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Istotnym wzbogaceniem drugiego wydania są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, drugi zaś do ich rodziców.
Wraz z autorką mamy nadzieję, że wznowienie publikacji przyczyni się do zwiększenia świadomości nauczycieli na temat tego, jak ważną rolę odgrywają oni w życiu młodego adepta sztuki muzycznej.
Skrócony spis treści
Od wydawcy
Nota o autorce
Od autorki
Wprowadzenie
Część pierwsza
I Parę słów o osobowości pianisty pedagoga
II Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują
III Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”
Część druga
IV Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych
V Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych
VI Wprowadzenie dziecka w świat muzyki
VII Wstępne poznanie instrumentu
VIII Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia
IX Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej
X Rytm i problemy z nim związane
XI Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką
XII Korekta aparatu gry
XIII Instrument – wykonawca – dźwięk
XIV Gamy i pasaże
XV Zapis nutowy a gra a vista
XVI Polifonia
XVII Pamięć
XVIII Pedalizacja
XIX Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu
XX O ćwiczeniu
XXI Gra zespołowa
XXII Parę uwag o lekcji
XXIII Przedmiot „fortepian obowiązkowy”
XXIV Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym
Dopowiedzenie
Bibliografia
Indeks nazwisk
List do Rodziców i Opiekunów – wkładka (s. 3 okładki)
List do Uczniów – wkładka (s. 3 okładki)
Parametry techniczne publikacji:
-
Objętość: 114 stron + wkładki z listami (12 i 11 stron)
-
Format: 24 x 17 mm
-
ISBN: 978–83–86534–36–3
-
Oprawa: miękka
-
wersja językowa: polska