mgr Małgorzata Kramarz
mgr Małgorzata Kramarz
Wykładowca w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, specjalista w zakresie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, absolwentka Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych oraz Podyplomowego Studium „Szkoła Kontaktów Interpersonalnych” Uniwersytetu Wrocławskiego, organistka.
Od 1991 roku prowadzi poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, wzbogacając je publikacjami o charakterze naukowym i popularnonaukowym w obszarze rozwiązywania problemów osobistych i w relacjach społecznych. W AMKL realizuje zajęcia z pedagogiki, podstaw dydaktyki oraz komunikacji społecznej na Wydziale Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej, a także w Studium Pedagogicznym. We współpracy z dr Amelią Golemą prowadzi międzywydziałowy fakultet „MP3 – Muzyczne Pogotowie: trema, kryzys, tożsamość”. Od 2021 roku – konsultantka Centrum Edukacji Artystycznej. Wraz z podjęciem pracy w AMKL rozwija działalność wspierającą artystów, prowadzi szkoleniowe rady pedagogiczne dla nauczycieli szkół muzycznych I i II stopnia oraz badania naukowe z zakresu pracy z tremą, budowania tożsamości artystycznej oraz twórczego rozwiązywania kryzysów. Współautorka poradnika dla rodziców uczniów szkół muzycznych „Moje dziecko już nie chce grać! – krótko o tym, jak mu pomóc” (2017).
Inne, wybrane publikacje:
- M. Kramarz, Sztuka dialogu w procesie kształcenia artystów muzyków, [w:] Muzyka, plastyka i teatr w edukacji artystycznej dzieci i młodzieży, E. Grygar, I. Polak (red. nauk.), Wyd. AMKL, Wrocław 2016.
- M. Kramarz, Uczeń szkoły muzycznej I stopnia pomiędzy opresją a wsparciem, [w:] Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Specyfika kształcenia małego dziecka, A. Delecka-Bury (red. nauk.), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.
- M. Kramarz, Doświadczanie i oczekiwanie wsparcia przez rodziców ucznia szkoły muzycznej, [w:] Od nowego rodzicielstwa do nowego dzieciństwa, A. Ładyżyński, M. Piotrowska, J. Gulanowski (red.), Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2016.
- M. Kramarz, Rodzice wobec kryzysu dziecka – ucznia szkoły muzycznej I stopnia, [w:] Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Tradycja i perspektywy, A. Delecka-Bury (red. nauk.),Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2020.
- A. Golema, M. Kramarz, Prawda czy playback? Rozważania o świadomym uczestnictwie we własnym rozwoju artystycznym, [w:] Edukacja muzyczna w świecie zagrożonych wartości, H. Tomaszek-Plewa, A. Golema, M. Szymańska, AMKL, Wrocław 2020.
Obszar zainteresowań badawczych: fenomenologia i dialog w pedagogice.
Kontakt: malgorzata.kramarz@amkl.edu.pl