Podczas koncertu Carte blanche zabrzmią utwory absolwentów oraz studentów Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu powstałe w działającym na tej uczelni Studiu Kompozycji Komputerowej. Sound Factory Orchestra pod dyrekcją Roberta Kurdybachy zaprezentuje kompozycje sześciu artystów.

Autorką ukończonego w zeszłym roku dzieła on the verge of… na altówkę, akordeon, perkusję i elektronikę jest Magdalena Gorwa. Obecnie jest na drugim roku studiów magisterskich na kierunku kompozycja i teoria muzyki. Od kilku lat należy do Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich oraz do Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Często współpracuje ze środowiskiem teatralnym, a przedstawienia z jej muzyką są wystawiane na terenie całej Polski.

Anchor Krzysztofa Raua to kompozycja na elektronikę z 2019 roku. Została stworzona jako praca konkursowa do drugiej edycji Ogólnopolskiego Elektroakustycznego Konkursu Kompozytorskiego im. Józefa Patkowskiego w Krakowie. Zadaniem uczestników było skomponowanie utworu z wysłanych przez Akademię Muzyczną w Krakowie sampli fletowych wykonanych przez Renatę Guzik

(Re)Constructing a Misfit na saksofon tenorowy, gitarę elektryczną, kontrabas, perkusję i elektronikę to kompozycja Paula Preussera z 2009 roku. Ten wychowany w Denver w stanie Kolorado artysta mieszka obecnie we Wrocławiu. Jest autorem wielu kompozycji wokalnych i instrumentalnych, a także tych zawierających live electronics. Interesuje się sztuką improwizacji, zastosowaniem mikrotonów i rozszerzonych technik wokalnych oraz instrumentalnych. Znajduje to odzwierciedlenie w jego dziełach.

Anafora V na wiolonczelę i elektronikę Stanisława Kupczaka to utwór z 2004 roku. Powstał na potrzeby projektu Cellotronicum i po raz pierwszy zabrzmiał podczas festiwalu Musica Polonica Nova.

Przeznaczony na elektronikę Drone Strike Katarzyny Bem z 2019 roku jest muzyczną wizją ataku dronów na wyimaginowaną krainę, której mieszkańcy w wyniku inwazji przeszli gwałtowną metamorfozę. W dziele została wyrażona obawa towarzysząca zmianom, które zachodzą we współczesnym świecie tak dynamicznie, że nadążenie za nimi staje się niemożliwe.

Sentimental Rave jest kompozycją urodzonego w 1994 roku Piotra Bednarczyka. Autor przeznaczył ją na klarnet basowy, altówkę, wiolonczelę, kontrabas, instrumenty perkusyjne, elektronikę, wideo oraz stroboskop. Inspiracją do powstania utworu były tajemnicze kręgi zbożowe, które pojawiały się swego czasu w okolicach położonej w wojewódzkie kujawsko-pomorskim wsi Wylatowo.

Sound Factory Orchestra / fot. archiwum zespołu

 

Wykonawcy:
Robert Kurdybacha – dyrygent, kierownictwo artystyczne, reżyseria, scenografi
Sound Factory Orchestra:
Joanna Talarek – altówka
Olgierd Żemojtel – wiolonczela
Aniela Pawłowska – kontrabas
Renata Raczyło – klarnet basowy
Mariusz Kuśnierz – saksofon tenorowy
Michał Honisz – gitara elektryczna
Dominik Maciążek – akordeon
Jakub Lechki – perkusja
Michał Kram – instrumenty perkusyjne
Piotr Bednarczyk – komputer, realizacja wideo
Paweł Lisek – realizacja wideo, reżyseria, scenografia
Studio Kompozycji Komputerowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

 

Program:
Koncert Studia Kompozycji Komputerowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

Magdalena Gorwa on the verge of… na altówkę, akordeon, perkusję i elektronikę (2020)
Krzysztof Rau Anchor na elektronikę (2019)
Paul Preusser (Re)Constructing a Misfit na saksofon tenorowy, gitarę elektryczną, kontrabas, perkusję i elektronikę (2009)
Sławomir Kupczak Anafora V na wiolonczelę i elektronikę (2004)
Katarzyna Bem Drone Strike na elektronikę (2019)
Piotr Bednarczyk Sentimental Rave na klarnet basowy, altówkę, wiolonczelę, kontrabas, instrumenty perkusyjne, elektronikę, wideo, stroboskop (2019)

Koncert prezentujący prace studentów i absolwentów Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, które powstały w Studiu Kompozycji Komputerowej.

 

https://www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/8448

Certyfikat MusiQuE