Kompozycja
Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii
Kierunek - Kompozycja i teoria muzyki
1. Kompozycja - studia stacjonarne I stopnia (3-letnie)
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent studiów I stopnia w specjalności kompozycja otrzymuje dyplom z tytułem zawodowym licencjata i ma prawo ubiegać się o przyjęcie na studia II stopnia i studia podyplomowe. Posiada kompetencje w szczególności do:
- pracy artystycznej w dziedzinie twórczości kompozytorskiej (zwłaszcza kameralnej), aranżacji itp.,
- tworzenia profili artystycznych festiwali, konkursów i innych imprez muzycznych,
- działalności artystycznej w instytucjach kultury i mediach,
- pracy doradczej w zakresie szeroko rozumianej kultury muzycznej,
- prowadzenia działalności upowszechniającej sztukę muzyczną w instytucjach kultury,
- animacji kultury muzycznej w społeczeństwie,
- pracy dydaktycznej w szkolnictwie artystycznym (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych, zgodnych z wymaganiami określonymi przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, uzyskiwanych przez równoległe kształcenie w Studium Pedagogicznym).
Ponadto dzięki systemowi przedmiotów fakultatywnych absolwent uzyskać może inne kompetencje, zgodnie z jego zainteresowaniami.
2. Kompozycja - studia stacjonarne II stopnia (2-letnie)
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent studiów II stopnia w specjalności kompozycja otrzymuje dyplom z tytułem zawodowym magistra sztuki i ma prawo ubiegać się o przyjęcie na studia III stopnia i studia podyplomowe. Posiada pełny zakres kompetencji, w szczególności do:
- pracy artystycznej w dziedzinie szeroko pojętej twórczości muzycznej,
- tworzenia profili artystycznych festiwali, konkursów i innych imprez muzycznych,
- działalności artystycznej w instytucjach kultury i mediach,
- pracy doradczej w zakresie szeroko rozumianej kultury muzycznej,
- prowadzenia działalności upowszechniającej sztukę muzyczną w instytucjach kultury,
- animacji kultury muzycznej w społeczeństwie,
- pracy dydaktycznej w szkolnictwie artystycznym wszystkich stopni (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych, zgodnych z wymaganiami określonymi przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, uzyskiwanych przez równoległe kształcenie w Studium Pedagogicznym).
Ponadto dzięki systemowi przedmiotów fakultatywnych absolwent uzyskać może inne kompetencje, zgodnie z jego zainteresowaniami.