plakat

Program:

Dominik Łabuda
Przeprosiny           11’

Dawid Grenda – fortepian
Filip Jarmuszczak – klarnet

Dominik Łabuda jest studentem II roku kompozycji. Ukończył II stopień szkoły muzycznej w Legnicy na trąbce. Kompozycją zaczął interesować się mniej więcej w czasach gimnazjum, ale dopiero od 2 lat uczY się komponowania pod okiem profesora.

Utwór w szerszym oglądzie podzielony jest na 3 części zasadnicze: szybka–wolna–szybka. Jednak w obrębie dwóch pierwszych części następuje również podział na dwa mniejsze fragmenty. Każda kolejna część ukazuje narastający żal i tęsknotę.

Karol Knapiński
Body music        (2+n)’

Julianna Jurkiewicz
Antoni Krasowski
Katarzyna Knapińska
Krzysztof Hertling
Stanisław Niedźwiedź
Krzysztof Truskowski
Maria Porzezińska
Juliusz Stępień
Maria Kołacz

Karol Knapiński gra na fortepianie, dyryguje, pisze litery i nuty. Nie studiuje kompozycji – częściej zajmuje się wykonawstwem. To jego debiut kompozytorski, więc prosi o wyrozumiałość.

Utwór jest zainspirowany minimalizmem. Nie wymaga instrumentów ani wyspecjalizowanych umiejętności śpiewaczych. Nie jest również wybitnie nowatorski. Nie niesie ze sobą idei. Nie wyraża emocji. Body music tworzy muzykę i daje odrobinę zabawy. Zapraszam do dołączenia. (Można wchodzić na scenę).

Jakub Fornagiel

1. Patience          6’
2. Tajemnicze Drgania    8’

Swietlana Różycka – sopran
Dawid Grenda – fortepian
Joanna Nowacka – gitara
Jeremi Tuczyński – gitara
Paweł Konieczy – gitara

Jakub Fornagiel urodził się w Legnicy, w 2001 roku, gdzie również ukończył Szkołę Muzyczną I i II st. na fortepianie. Obecnie studiuje na drugim roku kompozycji w klasie prof. dr. hab. Marcina Bortnowskiego oraz pierwszym roku fortepianu w klasie dr. hab. Michała Szczepańskiego i dr Elżbiety Zawadzkiej. Pierwsze próby kompozytorskie podejmował już w szkole podstawowej. Początkowo jego zainteresowania obejmowały muzykę filmową, jednak z biegiem czasu coraz bardziej zaczęła go interesować muzyka współczesna, a nawet muzyka elektroniczna. W swojej twórczości odwołuje się do tradycji, jednocześnie stara się poszukiwać własnego języka. Był uczestnikiem warsztatów kompozytorskich muzyki filmowej prowadzonych przez Jana A.P. Kaczmarka w Gdyni. Oprócz tego jest stypendystą programu Erasmus oraz finalistą ogólnopolskiego konkursu kompozytorskiego im. Kazimierza Serockiego w Toruniu. Interesuje się sportem, psychologią i geografią.

1. Patience – pieśń na głos z fortepianem do tekstu amerykańskiej poetki Amy Cowell z 1923 roku. Formę utworu determinuje tekst, który jest dość nietypowy. Mówi o cierpliwości, której tak bardzo nam brakuje. Patience może być pewną refleksją na ten temat.
2. Tajemnicze Dragania – utwór powstał w 2021 roku dla katowickiego tria gitarowego, niestety nie było okazji, aby został on zaprezentowany. Prezentuje on nietypowe techniki dla tego instrumentu i jest pewnym eksperymentem dla kompozytora.

Dawid Grenda
post-fantazja     6’

Dawid Grenda – fortepian

Dawid Grenda jest studentem kompozycji II roku w klasie prof. dra hab. Marcina Bortnowskiego. Jedną z istotniejszych postaci kształtujących postawę artystyczną Dawida jest Grażyna Krzanowska, żona kompozytora Andrzeja Krzanowskiego, która poniekąd nakierowała gust młodego twórcy w szkole średniej. Obecnie w kręgu inspiracji Dawida znajdują się przede wszystkim takie postaci jak Iannis Xenakis czy Gérard Grisey, stąd też zainteresowanie muzyką stochastyczną, algorytmiczną i spektralną. Jak dotąd najważniejszym osiągnięciem młodego twórcy jest zajęcie I miejsca w IV Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim New Music Generation 2022 organizowanym przez Kazachski Uniwersytet Sztuki za utwór a-tomos na orkiestrę.

Post-fantazja jest utworem surkonwencjonalnym, zniekształcającym romantyczny gatunek fantazji. Początkowo temat utworu pojawia się już w zniekształconej formie, by potem ewoluować i pod koniec pojawić się w jego pierwotnej postaci.

Tymoteusz Lasik
Kyrie eleison        3’

Aleksandra Akułowicz – dyrygent
Aleksandra Kaim – I sopran
Agnieszka Raczkowiak – II sopran
Katarzyna Mandla – I alt
Karolina Wiewióra – II alt
Krzysztof Truskowski – I tenor
Marek Kaczmarczyk – II tenor
Jan Baranowski – I bas
Witkor Patyk – II bas

Tymoteusz Lasik urodził się 16.07.1996 w Grodnie. Początkowo uczyłem się gry na flecie, natomiast pierwsze inspiracje muzyczne związane są z muzyką rockową (uczyłem się grać na gitarze basowej). Później zacząłem się interesować muzyką klasyczną – ukończyłem magisterskie studia na naszej akademii na Wydziale Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej, a także śpiew solowy w PSM II st. im. R. Bukowskiego. Obecnie jestem na I roku studiów II st. w klasie kompozycji prof. Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil.

Jest to utwór na oktet wokalny z tradycyjnym tekstem religijnym Kyrie eleison. Skomponowałem go w roku 2017, ale pierwsze zarysy pojawiły się jeszcze w latach 2015-2016, gdy zacząłem odkrywać dla siebie muzykę nowoczesną. Szczególny wpływ na mnie wywarła twórczość Karola Szymanowskiego. Chciałem stworzyć kompozycję ze swobodnie wędrującą harmoniką, nadać jej równocześnie drażniących i przenikliwych cech – to były moje pierwsze próby bardziej współczesnego podejścia do utworu. Podczas pisania inspirowałem się również tradycyjną renesansową i barokową muzyką polifoniczną. Chciałem tym utworem przekazać różne nastroje i emocje, płynnie zmieniające się. W nastroju muzycznym i formie można dostrzec rozwoju dramaturgicznego, pewnego konfliktu, który próbuje zostać rozwiązanym. Końcowy akord durowy może wskazywać na pogodzenie się.

Maria Miazga
Rezonacje       6’

Maria Miazga – wiolonczela
Szymon Kępczyński – fortepian

Maria Miazga – wiolonczelistka i kompozytorka, swoją edukację muzyczną rozpoczęła w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. nr. 2 im. F. Chopina w 2010 w klasie wiolonczeli dr Macieja Kłopockiego. Dalszą naukę kontynuowała w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu, gdzie rozwijała umiejętności gry na wiolonczeli w klasie mgr Roberta Stencla, a także zaczęła komponować pod okiem dr. Adama Porębskiego. W 2017 roku debiutowała utworem Taniec z zaczarowanego lasu na wiolonczelę, trąbkę i orkiestrę smyczkową. Jej kolejne kompozycje były prezentowane w trakcie szkolnych koncertów kompozytorskich oraz większych wydarzeń jak np. w 2018 utwór Miniatura na orkiestrę smyczkową wykonany został przez Szkolną Orkiestrę Kameralną w czasie koncertu końcoworocznego. Ostatnia kompozycja Galaxy na orkiestrę smyczkową została zaprezentowana podczas koncertu Sekcji Smyczkowej w ramach Jubileuszu 75-lecia OSM I i II st we Wrocławiu w maju 2022.

Rezonacje to wariacje na wiolonczelę i fortepian amplifikowany. Głównym założeniem utworu są wybrzmienia fortepianu pobudzane przez mocny dźwięk wiolonczeli a także ukazanie różnych sposobów wydobycia dźwięku.

 

Certyfikat MusiQuE