dr hab. Aleksandra Rupocińska
dr hab. Aleksandra Rupocińska
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (klasa klawesynu prof. M. Czarny Kaczmarskiej). Studia kontynuowała w Królewskim Konserwatorium w Brukseli w klasie klawesynu i zespołów kameralnych prof. H. Stindersa uzyskując dyplom mistrzowski.
Już podczas studiów wiele koncertowała jako solistka i kameralistka współpracując z licznymi zespołami specjalizującymi się w grze na instrumentach historycznych oraz zgłębiała tajniki muzyki dawnej pracując pod kierunkiem między innymi P. van Heyghena, B. Kujikena, H.Suzuki, J. Ogga. L. U. Mortensena. Miała okazję koncertować pod batutą takich muzyków jak: P. Mc Creesh, R. Goebel, G. Antonini, A. Bernardini, B. Bayl, R. Dubrovski, H. Rhode, J. Kaspszyk. Występowała na scenach wszystkich polskich filharmonii oraz na licznych międzynarodowych festiwalach w kraju i za granicą.
Współpracuje z Wrocławską Orkiestrą Barokową oraz orkiestrami kameralnymi jako ceniony specjalista w zakresie realizacji basso continuo w utworach instrumentalnych, operach oraz formach oratoryjnych i kantatowych. W roku 2016 wraz ze studentami wrocławskiej Akademii Muzycznej zrealizowała polską premierę opery „Deidamia” G. F. Haendla.
Wykonuje także muzykę współczesną, w tym często utwory jej dedykowane. Jako solistka współpracowała z czołowymi polskimi orkiestrami specjalizującymi się w muzyce współczesnej (Aukso pod dyr. Marka Mosia oraz Orkiestra Muzyki Nowej pod dyr. Szymona Bywalca). Dokonała wielu prawykonań oraz nagrań archiwalnych najnowszej muzyki klawesynowej. Od roku 1997 zajmuje się też pracą dydaktyczną we wrocławskiej Akademii Muzycznej, w roku 2013 uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych.