mgr Michele Cinquina

mgr Michele Cinquina

Studiował grę na gitarze klasycznej u Marco Salcito i Andrea Dieci, kończąc naukę u tego ostatniego w Konserwatorium „Luisa D’Annunzio” w Pescarze. Ukończył z wyróżnieniem studia w zakresie „Mestieri della musica e dello spettacolo – Management degli spettacoli musicali” na Uniwersytecie w Maceracie pod kierunkiem prof. Vincenzo Caporalettiego, pisząc pracę zatytułowaną „Twórcze i współczesne praktyki w repertuarze teorby”.

Jego wielka miłość do muzyki dawnej i badań historycznych doprowadziła go do studiowania lutni i teorby pod troskliwą opieką Franco Pavana, ukończenia Conservatorio Statale „E. F. Dall’Abaco” w Weronie i uczęszczania na lekcje mistrzowskie Jacoba Lindberga.

Z lutnią, teorbą i gitarą barokową, jako akompaniator i basista, koncertował z wieloma śpiewakami, chórami, zespołami kameralnymi i orkiestrami, m.in: ScarlattiLab, Accademia degli Invaghiti z Mantui, Oficina Musicum, Accademia degli Orfei, Cantimbanco, Ars Cantus, Clockbeats Baroque Orchestra, Wrocław Baroque Ensemble.

Z orkiestrą Wydziału Muzyki Dawnej Konserwatorium w Weronie wykonał Symfonię Sakralną G. Gabrielego, Trauer-Ode Bacha pod dyrekcją Alberto Rasiego, Vespro per Santa Lucia Cavallego pod dyrekcją Franco Pavana oraz Eurydykę Cacciniego. Jest założycielem i dyrektorem zespołu „Ghirlanda Sacra” zajmującego się badaniem i wykonywaniem renesansowego i barokowego repertuaru sakralnego, duetu „Rovene” (wraz z turyńską mandolinistką Eleną Parasacco) oraz prezesem i dyrektorem artystycznym Stowarzyszenia Kulturalnego „La Cartella Musicale”.

Jego repertuar, zarówno solowy, jak i kameralny rozciąga się od XVI do XIX wieku, ze szczególną uwagą dla praktyki wykonawczej i instrumentalnej poszczególnych epok historycznych. Michele Cinquina publikuje artykuły muzykologiczne i nagrywa dla CDArcord, ArsCantus i Sveta Glazba.

 

fot. Edoardo Lambertenghi

Kontakt: michele.cinquina@amkl.edu.pl

Certyfikat MusiQuE