Konferencja "Więcej Muzyki!" w ramach 9. Międzynarodowego Festiwalu Duetów Fortepianowych Duettissimo
W dniach 11-12 kwietnia 2025 roku Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie organizuje Konferencję naukową "Więcej muzyki! O sensach i nonsensach nauczania muzycznego w szkolnictwie ogólnokształcącym".
Zgłoszenia oraz wszelkie pytania dotyczące czynnego lub biernego udziału prosimy kierować pod adresy:
lukasz.debski@amuz.krakow.pl
bartlomiej.kominek@amuz.krakow.pl
Termin zgłoszeń upływa w dniu 16 marca.
KOSZT:
- udział bierny - 70 zł - (w cenie: poczęstunek, dyplom za udział oraz bezpłatny bilet na koncert w dniu 11 kwietnia 2025, godz. 19:00: "GRIEG(O)MANIA" w Auli Florianka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Sereno Fenna 15).
- udział czynny - 350 zł - (w cenie: poczęstunek, dyplom za udział oraz bezpłatny bilet na koncert w dniu 11 kwietnia 2025, godz. 19:00: "GRIEG(O)MANIA" w Auli Florianka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Sereno Fenna 15 oraz obiad I i II dnia konferencji).
PLAN KONFERENCJI:
PIĄTEK 11 kwietnia
- 10:00 | rozpoczęcie Konferencji | Powitanie przez Władze Uczelni | Słowo Kierownika Artystycznego Festiwalu
Prowadzenie sesji: Agnieszka Draus (AMKP)
Kilka słów wprowadzenia
- 10:30-12:30 | SESJA A |
WYKŁAD NA OTWARCIE
DWA REFERATY
dr Paweł Cząstka - Dyrektor 42 LO im. Adama Mickiewicza w Krakowie
DYSKUSJA
- 12:30-13:00 Muzyczne intermezzo kawowe
- 13:00-15:00 | SESJA B |
TRZY REFERATY
DYSKUSJA
Malina Sarnowska "Muzyka, ale po co?"
Rola edukacji muzycznej w rozwoju innych kompetencji uczniów szkoły podstawowej - perspektywa Orff Schulwerk.
- 15:00-16:30 Przerwa obiadowa
- 16:30-18:00 | SESJA C |
TRZY REFERATY
DYSKUSJA
SOBOTA 12 kwietnia
- 10:00-11:30 | SESJA D |
TRZY REFERATY
DYSKUSJA
- 11:30-12:00 Muzyczne intermezzo kawowe
- 12:00-13:30 | SESJA D |
TRZY REFERATY
DYSKUSJA
- 13:30-14:00 Muzyczne intermezzo kawowe
- 14:00-15:30 DYSKUSJA KOŃCOWA: OKRĄGŁY STÓŁ EDUKACYJNY
z udziałem: Nauczycieli, Dyrektorów, Wykładowców, Rektorów
PLANOWANE ZAKRESY
- Polski? Matematyka? A może Muzyka?
Jak zachować proporcje w podstawie programowej szkół ogólnokształcących.
- od podstawy programowej do wyników w nauce - czy mniej znaczy więcej?
- metody, narzędzia, rozwiązania
- podręczniki, skrypty, materiały pomocnicze
- Muzyk wśród nie-Muzyków.
Promocja nauczania muzyki i rola instytucji kultury w edukacji ogólnokształcącej
- spotkania, warsztaty, konferencje, koncerty
- akcje promocyjne
- Kultura słuchania
O idei wychowania przez sztukę raz jeszcze.
- od ogólnokształcącej szkoły podstawowej do widowni filharmonicznej
- „muzyka łagodzi obyczaje“
- głuche społeczeństwo - niewrażliwe społeczeństwo
- Gdzie jesteś Muzyko?
O miejscu sztuki dźwięków w życiu młodzieży.
- w jakim celu i dla kogo?
- obowiązek czy przyjemność
- matura z muzyki?
- Qui pro quo!
O nonsensach muzycznej edukacji w szkołach ogólnokształcących.
- wpadki wydawnicze
- kurioza metodyczne
- grać? śpiewać? klaskać? czy słuchać? oto są pytania!