W dniach 11-12 kwietnia 2025 roku Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie organizuje Konferencję naukową "Więcej muzyki! O sensach i nonsensach nauczania muzycznego w szkolnictwie ogólnokształcącym".

Zgłoszenia oraz wszelkie pytania dotyczące czynnego lub biernego udziału prosimy kierować pod adresy:

lukasz.debski@amuz.krakow.pl
bartlomiej.kominek@amuz.krakow.pl

Termin zgłoszeń upływa w dniu 16 marca.

KOSZT: 

  • udział bierny - 70 zł - (w cenie: poczęstunek, dyplom za udział oraz bezpłatny bilet na koncert w dniu 11 kwietnia 2025, godz. 19:00: "GRIEG(O)MANIA" w Auli Florianka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Sereno Fenna 15). 
  • udział czynny - 350 zł - (w cenie: poczęstunek, dyplom za udział oraz bezpłatny bilet na koncert w dniu 11 kwietnia 2025, godz. 19:00: "GRIEG(O)MANIA" w Auli Florianka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Sereno Fenna 15 oraz obiad I i II dnia konferencji). 
     

PLAN KONFERENCJI: 

PIĄTEK 11 kwietnia

  • 10:00 | rozpoczęcie Konferencji | Powitanie przez Władze Uczelni | Słowo Kierownika Artystycznego Festiwalu
    Prowadzenie sesji: Agnieszka Draus (AMKP)
    Kilka słów wprowadzenia 
     
  • 10:30-12:30 | SESJA A |
    WYKŁAD NA OTWARCIE
    DWA REFERATY

    dr Paweł Cząstka - Dyrektor 42 LO im. Adama Mickiewicza w Krakowie
    DYSKUSJA
     
  • 12:30-13:00 Muzyczne intermezzo kawowe
     
  • 13:00-15:00 | SESJA B |
    TRZY REFERATY
    DYSKUSJA

    Malina Sarnowska "Muzyka, ale po co?"
    Rola edukacji muzycznej w rozwoju innych kompetencji uczniów szkoły podstawowej - perspektywa Orff Schulwerk.
     
  • 15:00-16:30 Przerwa obiadowa
     
  • 16:30-18:00 | SESJA C |
    TRZY REFERATY
    DYSKUSJA


SOBOTA 12 kwietnia

  • 10:00-11:30 | SESJA D |
    TRZY REFERATY
    DYSKUSJA

     
  • 11:30-12:00 Muzyczne intermezzo kawowe
     
  • 12:00-13:30 | SESJA D |
    TRZY REFERATY
    DYSKUSJA

     
  • 13:30-14:00 Muzyczne intermezzo kawowe
     
  • 14:00-15:30 DYSKUSJA KOŃCOWA: OKRĄGŁY STÓŁ EDUKACYJNY
    z udziałem: Nauczycieli, Dyrektorów, Wykładowców, Rektorów
     

PLANOWANE ZAKRESY

  1. Polski? Matematyka? A może Muzyka?
    Jak zachować proporcje w podstawie programowej szkół ogólnokształcących.
    - od podstawy programowej do wyników w nauce - czy mniej znaczy więcej?
    - metody, narzędzia, rozwiązania
    - podręczniki, skrypty, materiały pomocnicze
     
  2. Muzyk wśród nie-Muzyków.
    Promocja nauczania muzyki i rola instytucji kultury w edukacji ogólnokształcącej
    - spotkania, warsztaty, konferencje, koncerty
    - akcje promocyjne    
     
  3. Kultura słuchania
    O idei wychowania przez sztukę raz jeszcze.
    - od ogólnokształcącej szkoły podstawowej do widowni filharmonicznej
    - „muzyka łagodzi obyczaje“
    - głuche społeczeństwo - niewrażliwe społeczeństwo
     
  4. Gdzie jesteś Muzyko?
    O miejscu sztuki dźwięków w życiu młodzieży.
    - w jakim celu i dla kogo?
    - obowiązek czy przyjemność
    - matura z muzyki?
     
  5. Qui pro quo!
    O nonsensach muzycznej edukacji w szkołach ogólnokształcących.
    - wpadki wydawnicze
    - kurioza metodyczne
    - grać? śpiewać? klaskać? czy słuchać? oto są pytania!

 

Certyfikat MusiQuE